Kanáry - Lanzarote 2017

20. září 2017 v 21:59
Rok 2017 se od začátku jevil jako velmi nepříznivý pro moje cestovatelské choutky:
  • mám novou, naprosto neflexibilní práci s pevně danou "možná když to půjde dovolenou"
  • vydělávám v ní výrazně méně než v té předchozí
  • nemám žádnýho 100% spolehlivýho cestovatelskýho parťáka, který by se mi v tomhle všem přizpůsobil
Přesto jsem se nenechal zastrašit a jakmile mi byla ohlášena jistá týdenní dovča, což bylo asi měsíc dopředu, okamžitě jsem začal spamovat svůj friendlist. Nejdřív jsem to zkusil na kámošky, s kterýma bych si užil jednou za rok nějákou tu romanťárnu, ale co se nestalo - dovolená už byla v čudu nebo se řešil jinej frajer, kterej by z naší dovči zrovna nadšenej nebyl.
Když už to vypadalo zoufale a koukal jsem se po křížovkách, abych se ten týden nenudil, zmínil jsem se se svým problémem nejlepším kamarádům a tradá - bylo vymalováno! V merku jsem měl už několik nápadů, ale k 5. září bohužel ještě nestihly klesnout top season ceny a tak se jako nejvýhodnější jevila nabídka letenek do Lanzarote na Kanárských ostrovech za 4000 kč. Dejte mi to dvakrát, prosím :D

Let's go

Letenka tam byla na 5. září z Prahy s přestupem v Miláně, zpět 10. s přestupem v Liverpoolu, což nám udělalo 4 kompletní dny na místě s jedním ránem a večerem jako bonus. Rozhodli jsme se cestovat s jedním batohem, abychom byli flexibilnější. Tady ovšem začíná to největší přemýšlení, co všechno si vzít, aby to nebylo velký a těžký. Jako vždy jsem to úplně neodhadl a zaplácl si třetinu batohu mikinou, kterou jsem za celej pobyt ani jednou nevytáhl a místo toho si nevzal pantofle, s kterýma bych na pláži udělal mnohem větší parádu :(

Trip jsme začali na slavném pražském Veleslavíně, kde se musíte tahat s kuframa po schodech a ve špičkách se nevejdete do autobusu, pokračovali jsme prohlídkou letišťní věže, která se neuskutečnila, protože to bylo zařizované přes 2 lidi, kteří měli dovolenou a záhy jsme zjistili, že hned za odbavením (děkuji za důkladnou prohlídku, proč vždy namátkově pípnu? :D ) si dáme plzničku za stejnou cenu jako v centru Londýna. To je dočista zlodějina :D Rada - pokud to bez piva nevydržíte stejně jako my, chlazený plechovky se dají koupit v obchůdku na letišti a vypít kdekoliv v terminálu. Nenechte se odradit!

Dál už to šlo jak na běžícím páse. Šup do letadla, nahoru, dolů, Miláno, drahej mekáč, jeb do dalšího letadla, nahoru, zavřete na minutku oči, pak je otevřete, čekáte znuděně další 4 hodiny a tradá - jste na Kanárech.
Ještě jedna zajímavost ohledně rozesazování v Ryanovi - všechny 3 absolvované lety jsem seděl ve 4 řadě a kamarád v 16, stejné písmeno jako já a nevypadalo to, že by čas checkinu hrál roli na lepší sedadla - u okna jsme seděli, když jsem dělal checkin 20h předem, 5h a 72h předem ulička/prostředek.

Dorazili jsme kolem 23 hodiny, což už bohužel bylo pozdě pro místní autobusáky, museli jsme teda investovat do taxíka, kterej s náma popojel za 8€ asi 5 km do Playa Honda, kde jsme měli první noc přes airbnb. Majitel se na nás vykašlal a dal nám klíče do květináče, což považuji za velmi důmyslnou skrýš.
Ačkoliv jsem tuhle destinaci vybíral hlavně kvůli přespání z té první noci, ráno jsme zjistili, že to nebyla vůbec špatná volba a poprvé jsme ochutnali místní pláž a pivo.

Všechny pláže na Lanzarote, které jsme prošli, byly písečné bez jakýchkoliv kamínků nebo ostrých věcí - pantofle do vody nebyly vůbec potřeba, pokud jste se nekoupali úplně na kraji u nějákých skalek. Mohl sem tak běhat po písečku jako princezna, ten se pak krásně usadil v plavkách, z kterých se to vysypalo až doma :D Rada - přibalte si příruční malej vysavač.

Arrecife

Do hlavního města ostrova se 70 000 obyvateli se dá dostat snadno autobusama za pár éček. Nejsem si však úplně jistej, jestli za návštěvu stojí. Městská pláž je menší, než jinde, promenáda nebyla něják extra rušná, nightlife jsem čekal zajímavější. Paradoxně je tu teda klidněji než v následujících městech, i když výběr podniků a obchodů tu byl slušný a alespoň jsme si užili luxusu v hotelu v docházkové vzdálenosti k tomu všemu.

Městská pláž v Arrecife.

Playa Blanca

Další destinace je typicky plážová - zde se údajně nacházejí ty nejlepší na ostrově. Bus z Arrecife stál jen asi 3€ a jeli jsme necelou hodinu. Od hostitele jsem dostal adresu k našemu apartmánu - zde však nastal trochu problém. Prvně nás airbnb aplikace vedla přimo do centra města, kde jsem zjistil, že to asi správná adresa nebude. Dali jsme tu adresu teda radši taxikářovi a ocitli jsme se na ulici plné malých bílých domečků, jeden jako druhej. Moc hezké a malebné, dokud si nepoložíte otázku, jak najdete ten svůj. Čísla dávala perfektní.. nesmysl. Naše číslo - 82. První řada - 100-83. Druhá řada - 50-60, třetí zase hodně přes 100. Stačilo to vše jen 3x obejít a my konečně našli naši oázu spásy. Přivítání bylo příjemné - apartmán byl krásný a čistý a hostitel moc milý. Až moc milý. Takovej cukrouš. "Takže v ledničce si můžete vzít co chcete, támhle je koupelna a můžeme se večer projet autem na kopec a dívat se společně na západ slunce". Nechci vidět, jak by to dopadlo :D

V Playa Blanca se nachází několik menších městských pláží, které jsou taky pěkné, ale ty největší skvosty jsou až asi hodinku cesty od té poslední - v tom vedru to není úplně příjemná cesta, klobouček nutností, ale výsledek za to stojí. Jde se tam navíc po takové poušti s krásnýma horama v panoramatu.

NESSA DEVIL

Takové pláže jsou tam hned 4 za sebou a udělaly na mě asi nejlepší dojem z celé dovolené. Úžasně modrá voda, jemný žlutý písek, žádné odpadky, kameny. V okolí nejsou žádné stánky ani obchody, takže občerstvení je třeba vzít s sebou.
Shodou okolností jsem zrovna slavil narozeniny, tak jsme nezapomněli přibalit pár piv - ráno jsme se dohodli, že jako oslavenec bych jich měl vypít 10 před 20h, kdy teprve začneme kalit :D Poslední 2 hodiny už byly trochu hektické, ale vše jsem úspěšně zvládl. Večer jsme pak pokračovali s lahví vína na promenádu a okouknout bary/kluby, kterých tam bylo výrazně více, než v Arrecife. S těmi lahvemi jsme byli asi podezřelý cíl pro integrované poctivě pracující Maročany, a tak se nám stalo, že nám bylo v průběhu večera 3x nabízeno něco ostřejšího. To je pracovní morálka :D
Jeden z večerů jsme se ještě vydali na kráter vyhaslé sopky, z které byl krásný výlet na Playa Blanca - určitě doporučuji. Zezhora šlo krásně vidět, kráter byl strašidelný a zajímavý zároveň a příjemný vítr 80km/h mi udělal parádní trvalou.

Puerto del Carmen

Poslední destinací jsme zvolili opět rušnou část ostrova, alespoň co se týče nightlifu - zde je to prý vyhlášené. Tady jsme již příliš aktivity nevyvinuli - prochodili jsme pár nákupů, koupačka v moři, dali si nějákou tu rybu, kyblík piv k obědu, koupačka v bazénu u hotelu, večer něco popili a zjistili, jak otevřit víno propiskou. Promenáda tu žila asi nejvíc a celkově to bylo v noci příjemné místo s mnoha zajímavými podniky.
Brzy ráno jsme se museli přesunout na náš let zpět, opět taxíkem, kterého nám zařídil hotel, což bylo fajn.

Počasí a teploty

Před odjezdem mě velice překvapilo počasí - asi jsem čekal tropy, vzhledem k pozici ostrovů a v září, což je ještě defakto sezóna.
Naše předpověď však ukazovala déšť, vítr a teploty kolem 22°C.
Naštěstí ode dne příletu už to přebliklo na sluníčko a dá se říct, že za celý náš pobyt nezapadlo za mraky. Teploty se držely kolem 25°C, což nebylo až tak moc, že bych se zapotil hned, co vyjdu z baráku, ale dost na to, aby se dalo válet na pláži, opalovat a chodit i po půlnoci venku v tričku. Voda byla na můj vkus docela studená (24°C), ale vzhledem k tomu vedru tam člověk vlezl v pohodě a 20 minut se tam vydržet dalo, pak už mi začala být trochu zima.

Jídlo a pití

Moje oblíbená část všech dovolených.
Pivo tvoří asi polovinu mého spotřebního koše :D Plechárny jsou v supermarketu od 0,5€, točený mezi 2-3€. Půllitry mají v hospodě často namražený, což vypadá cool a pivko vydrží dýl studený.
V supermarketech Spar a Lidl, které jsou všude na každém rohu, nebo na minimálně několika rozích v každém městě, jsou ceny podobné jak u nás.
V restauracích je lehce dráž, pizzy jsem viděl mezi 6-10€ (čím dál od pláže, tím míň) , ostatní jídla 8-20€, tapas od 4€.
Na ostrově se nachází klasické fastfoodové řetězce - z nichž jeden mě velmi příjemně překvapil, viz foto :D

Konečné náklady

Mé oblíbené shrnutí - tentokrát stručně, cena na osobu:
  • Letenky - 4200
  • Ubytko na 5 nocí - 3500
  • Autobusy + taxi - 400
  • Jídlo a alko - 2500
Celkem teda cca 10 500kč, což byl přesně můj plán a beru ho jako cenově přijatelnej. Trip určitě doporučuju.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.